ŞANLIURFA’da Bir Gün

Şanlıurfa’da Bir Gün Gaziantep’i günübirlik gezdikten sonra Şanlıurfa’ya akşamdan ulaştık.
Şanlıurfa’da gezmeniz gereken en önemli yerler;

Şanlıurfa’da Bir Gün

Göbeklitepe

göbekli tepe

Uyanır uyanmaz kahvaltımızı yapıp Göbeklitepe’ye yola çıkmaya karar verdik.
Göbeklitepe’ye vardığımızda karşılama yerinde hem hediyelik eşyaların satıldığı, müzekart ve biletlerin alındığı alan mevcut. Tam yan tarafında ise Göbeklitepe’ye ait bilgiler ve küçük bir sinema salonu yapmışlar. Öncelikle bilgi amaçlı bu kısmı gezebilirsiniz. Şanlıurfa’da Bir Gün Karşılama merkezinin birkaç dakika ötesinde servis durakları mevcut, yürümek isterseniz güzel ahşap bir yolu da var, hangisini tercih ederseniz kolaylıkla ulaşabiliyorsunuz.
Bizim ilk tecrübemiz olduğu için ve bilgimiz olmadığından servis ile gittik.
Göbeklitepe’ye rehberinizle gitmeniz daha uygun olur, oradaki taşlardaki hayvan figürlerinin hangi zamana ait olduğunu ve alandaki bölümleri anlatıyorlar. Vaktim var derseniz okuyarak da bu kısımlara bakabilirsiniz. Gezimizi tamamladık ve servise binmedik. Yavaş yavaş yürümeye başladık ve karşılama merkezine ulaştık.

Balıklıgöl Rizvaniye Cami

Önünde yer alan otoparktan arabamıza binip Balıklıgöl’e yola çıktık.
Balıklıgöl’ün olduğu yerde otopark vardı ve rahat bir şekilde arabamızı park ettik.
Balıklıgöl haftaiçi olmasına rağmen çok kalabalıktı.  Şanlıurfa’da Bir Gün Balıklara yem alıp atabilirsiniz. Balıkların boyutunu düşünürsek pek doyabileceklerini sanmıyorum.
Balıklıgöl’e gitmeden hikayesini okumanızı veya belgeseli varsa izlemenizi tavsiye ederim.
Nemrut’un Hz. İbrahimi küçük bir tepeden mancınıklara gerdiği halatlarla ateşe fırlattığı yer olarak söylenmektedir.
Hz. İbrahim’i çevreleyen ateşin suya,odunların ise balıklara dönüştüğü rivayet edilir.
Çevresindeki mağaraları da inceleyebilirsiniz.
Tepedeki Urfa Kalesi kapalıydı gezme fırsatımız olmadı. Balıklıgöl’ün çıkışına doğru hediyelik eşyalar ve başınıza bağlamak istediğiniz aksesuarlar var ise alıp bağlatabilirsiniz.

Şanlıurfa Arkeoloji Müzesi ve Mozaik Müzesi

Balıklıgöl’den çıkınca tam yolun  karşısında Şanlıurfa Arkeoloji Müzesi ve Mozaik Müzesi aynı alanda yer almaktadır.
Mozaik Müzesi bir Zeugma kadar değil fakat gezmenizi öneririm.
Şanlıurfa Arkeoloji Müzesi’ne bayılarak gezdim, 4 katlı yer ve her katında özenilerek yapılmış dönem aksesuarları , insan /hayvan figürleri , yaşantılarında kullandıkları eşyalar, Şanlıurfa’nın belli bölgelerinde yapılan kazılardan veya tarlalardan çıkan eşyalar sergileniyor.Ve en altta Göbeklitepe Similasyonu yapılmış. Müzede rahat rahat fotoğraflarımızı selfie alanlarında çekildik. Anılarımızı çoğalttık diyebilirim. Müzenin çıkışında hediyelik magnet ve eşyalardan alabiliyorsunuz. Şanlıurfa’da Bir Gün Şanlıurfa’daki günümüzü biz bu şekilde tamamladık.
Sıradaki gezi yerimiz Mardin.Görüşmek üzere.. Sevgiyle kalın.